Algemene voorwaarden.

 

Definities

1.Marijezorg gevestigd te Apeldoorn onder KvK nr. 75389258.

2.Client: degene met wie Marijezorg een overeenkomst en samenwerking is aangegaan.

3.Partijen: Marijezorg en client samen.

4.Consument: een client die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

1.Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Marijezorg.

2.Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

3.Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de client of van derden uitdrukkelijk uit.

Aanbiedingen en offertes 1.Aanbiedingen van Marijezorg zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld. 2.Een aanbod is altijd vrijblijvend, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld. 3.Als de client een aanbod aanvaardt, dan gaat het aanbod in zodra het intakeformulier is ingevuld en ondertekend. Hierna zal de factuur volgen en wordt de babybegeleiding opgestart. 4.In het geval dat Marijezorg niet beschikt over de nodige deskundigheid die noodzakelijk is bij het uitvoeren van babybegeleiding, dan zal Marijezorg de client hierover informeren en in overleg doorverwijzen naar derden. Op een later moment is er altijd een mogelijkheid om opnieuw een samenwerking aan te gaan.

Prijzen 1.Alle prijzen die Marijezorg hanteert zijn in euro’s, Babybegeleiding is vrij gesteld van BTW, Babymassage/ wellness zijn inclusief btw. 2.De prijzen zijn exclusief eventuele overige kosten zoals parkeerkosten. Voor reiskosten buiten een straal van 10 km, gerekent van het werkadres Marijezorg (7311PV Apeldoorn ), wordt een vergoeding gevraagd van 39 eurocent per kilometer. 3.Alle prijzen die Marijezorg hanteert voor haar producten of diensten, op haar website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Marijezorg te allen tijde wijzigen. 4.De prijs wordt door Marijezorg gehanteerd volgens de aangeboden pakketten en eventuele extra dienstverleningen van Marijezorg, geldend voor de periode zoals genoemd in het afgenomen pakket tenzij een ander tarief is overeengekomen.

5.De factuurprijs wordt door Marijezorg vastgesteld op grond van de gekozen pakket(ten) en/ of aanvullende bestede uren op het intakeformulier bij aanmelding.

6.Marijezorg is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.

7.Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Marijezorg de client tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.

8.Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de client het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.

9.Marijezorg heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.

10.Voorafgaand aan de ingang ervan zal Marrijezorg prijsaanpassingen meedelen aan de client.

11.De client heeft het recht om de overeenkomst met Marijezorg op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging. 12.De client betaalt de factuur binnen de gestelde termijn.

Gevolgen niet tijdig betalen 1.Betaalt de client niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Marijezorg gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de client in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend. 2.Wanneer de client in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Marijezorg. 

3.De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 

4.Wanneer de client niet tijdig betaalt, mag Marijezorg haar verplichtingen opschorten totdat de client aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan. 

5.In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de client, zijn de vorderingen van Marijezorg op de client onmiddellijk opeisbaar. 

6.Weigert de client zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Marijezorg, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Marijezorg  te betalen.   

Garantie

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Marijezorg enkel een  inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting. Dit houdt in dat Marijezorg haar uiterste best zal doen om het gewenste resultaat te bereiken, maar zij kan dit niet garanderen.

Uitvoering van de overeenkomst 

1.Marijezorg zal haar werkzaamheden naar beste inzicht en vermogen en naar de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. 

2.Marijezorg is aangesloten bij de beroepsvereniging Verpleegkundigen en Verzorgenden Nederland (V&VN ) afdeling Kinderverpleegkunde en de Vereniging van Verpleegkundig Babyconsulenten Nederland (VVBCN). Marijezorg houdt zich aan de Nationale Beroepscode van Verpleegkundigen en Verzorgenden en de Meldcode Huiselijk Geweld en Kindermishandeling.

3.Marijezorg heeft het recht, in overleg, client door te verwijzen naar derden wanneer de benodigde expertise toebedeeld is aan een andere professionele beroepsbeoefenaar. 

4.De in overleg geplande afspraak en door Marijezorg toesturen van de vragenlijst en overeenkomst naar de client is de start van de baybegeleiding.

5.Tot 24 uur voor de aanvang van de afspraak huisbezoek/ telefonische afspraak kan de afspraak in overleg kosteloos worden verzet. Binnen 24 uur voor de aanvang van de afspraak heeft Marijezorg het recht om een vergoeding in rekening te brengen bij de client. Marijezorg en de client maken vervolgens een nieuwe afspraak.

6.Het is de verantwoordelijkheid van de client dat Marijezorg tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de babybegeleiding.

7.Indien de client er niet voor heeft gezorgd dat Marijezorg tijdig kan beginnen aan de babybegeleiding, komen de daaruit voortkomende extra kosten voor rekening van de client.

Informatieverstrekking door de klant 

1.De client stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Marijezorg.

2.De client staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de babybegeleiding niet anders voortvloeit. 

3.Indien en voor zover de client dit verzoekt, retourneert Marijezorg de betreffende informatie. 

4.Stelt de client niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Marijezorg redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of informatie beschikbaar en loopt de uitvoering van de babybegeleiding hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de client. 5.Wanneer de client materialen leent van Marijezorg, is de client verantwoordelijk voor het volgens afspraak retourneren van deze geleende materialen. Worden deze afspraken niet nagekomen, dan kan Marijezorg de client hiervoor een vergoeding in rekening brengen.

Geheimhouding  1.De client houdt iedere informatie (in welke vorm dan ook) die hij van Marijezorg ontvangt geheim. 2.Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Marijezorg waarvan de client weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Marijezorg schade kan berokkenen.

3.De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

die al openbaar was voordat de client deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de client

die door de client openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht.

4.De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

Intellectueel eigendom

1.Marijezorg behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellenrecht, etc. ) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen etc. tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.

2.De client mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Marijezorg (laten ) kopieren, aan derden tonen en / of ter beschikking stellen of op andere wijzen gebruiken.

Vrijwaring

De client vrijwaart Marijezorg tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Marijezorg geleverde producten en/of diensten. 

 

Klachten

1.De client dient een door Marijezorg geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

2.Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de client Marijezorg daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen. 

3.De client geeft Marijezorg daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat  Marijezorg in staat is hierop adequaat te reageren. 

4.De client dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op de babybegeleiding.

5.Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat  Marijezorg gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

6.Indien de klant ontevreden is over de dienstverlening van Marijezorg, deelt de client dit zo spoedig mogelijk mee aan Marijezorg en zullen de partijen proberen om tot een informele oplossing te komen.

7.Wanneer de partijen niet tot een voldoende oplossing samen komen, kan de client een klacht indienen bij De Zorgprofessional waar Marijezorg is aangesloten voor de Wet Kwaliteit Klacht Geschillen Commissie (WKKGZ ). De client kan een klacht indienen naar e-mailadres: geschilleninstantie@dezorgprofessional.nl

Ingebrekestelling

1.De client dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Marijezorg.

2.Het is de verantwoordelijkheid van de client dat een ingebrekestelling Marijezorg ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt. 

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als  Marijezorg een overeenkomst aangaat met meerdere clienten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan  verschuldigd zijn. 

 

Aansprakelijkheid Marijezorg 

1.Marijezorg is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de client lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid door Marijezorg.

2.Indien Marijezorg aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.

3.Indien  Marijezorg aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

4.Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Vervaltermijn

Elk recht van de client op schadevergoeding van  Marijezorg vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

 

Recht op ontbinding

1.De client heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer  Marijezorg tijdelijk of blijvend tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.

2.Ontbinding kan pas plaats vinden nadat Marijezorg in verzuim is gebleven.  

3.Marijezorg heeft het recht de overeenkomst met de client te ontbinden, indien de client zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien  Marijezorg kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de client zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen. 

Overmacht

1.In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Marijezorg in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de client niet aan Marijezorg kan worden toegerekend in een van de wil van Marijezorg onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van haar verplichtingen ten aanzien van de client geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Marijezorg kan worden verlangd. 

2.Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook gerekend: noodtoestanden zoals onverwachte stroom- elektriciteits- internet-, computer- en telecom-storingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden. 

3.Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Marijezorg 1 of meer verplichtingen naar de client niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Marijezorg er weer aan kan voldoen of wordt de client doorverwezen naar een andere Babyconsulent of docent Babymassage.

4.Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden. 

5.Marijezorg is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

Wijziging van de overeenkomst 

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

 

Wijziging algemene voorwaarden

1.Marijezorg is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 

2.Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen ten allen tijde worden doorgevoerd. 

3.Grote inhoudelijke wijzigingen zal Marijezorg zoveel mogelijk vooraf met de client bespreken.

4.Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen. 

Overgang van rechten

Rechten van de client uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Marijezorg. 

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

1.Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan. 

2.Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Marijezorg bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 

Deze Algemene Voorwaarden is, tot nader order, van toepassing vanaf 1 juni 2021.

Privacy verklaring

 

Marijezorg respecteert de privacy van haar cliënten, in het bijzonder hun rechten met betrekking tot de geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens. Vanwege volledige transparantie hebben wij daarom een beleid geformuleerd en geïmplementeerd met betrekking tot deze verwerkingen zelf, het doel ervan alsook de mogelijkheden voor betrokkenen om hun rechten zo goed mogelijk te kunnen uitoefenen.

 Voor alle aanvullende informatie over de bescherming van persoonsgegevens kunt u terecht op de website van de Autoriteit persoonsgegevens: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl.

 De aan u beschikbaar gestelde privacy policy is de enige versie die van toepassing is, totdat een nieuwe versie de huidige versie vervangt.

 

Artikel 1 - Wettelijke bepalingen

 Verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens (hierna “de beheerde”): 

Marijezorg,

Molendwarsstraat 126, 

7311PV Apeldoorn,

Kvk-nummer: 75389258.

 

Artikel 2 – De verwerking van persoonsgegevens

Uw persoonsgegevens worden verzameld door Marijezorg. Onder persoonsgegevens worden verstaan: alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon; als identificeerbaar wordt beschouwd een natuurlijke persoon die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, met name aan de hand van een identificator zoals een naam, een identificatienummer, locatiegegevens, een online identificator of een of meer elementen die kenmerkend zijn voor de fysieke, fysiologische, genetische, psychische, economische, culturele of sociale identiteit.

Wij verwerken de volgende categorieën persoonsgegevens van u:

- Naam

- Geslacht

- Adresgegevens

- E-mailadres

- Telefoonnummer

- Geboortedatum/Leeftijd

- Gegevens betreffende gezondheid en gezinsituatie

- Opleidingsniveau

- Bankrekeningnummer

 

Artikel 3 - Doel van de verwerking

 We verzamelen uw persoonsgegevens niet zomaar. Uw persoonsgegevens worden verwerkt voor:

 - Een betere dienstverlening naar u toe

- Samen te kunnen werken met eventuele andere professionals uitsluitend met uw toestemming. 

 

Artikel 4 - Registratie persoonsgegevens

 Uw persoonsgegevens worden geregistreerd in een (elektronisch) register. 

 

 Artikel 5 - Uw rechten met betrekking tot uw gegevens

1.   Op grond van artikel 13 lid 2 sub b AVG heeft u recht op inzage van en rectificatie of wissing van uw persoonsgegevens of beperking van de u betreffende verwerking, alsmede het recht tegen de verwerking bezwaar te maken en het recht op gegevensoverdraagbaarheid. U kunt deze rechten uitoefenen door contact met ons op te nemen via Info@marijezorg.nl.

2.   Ieder verzoek daartoe dient te worden vergezeld van een kopie van een geldig identiteitsbewijs, waarop u uw handtekening heeft gezet en onder vermelding van het adres waarop er met u contact kan worden opgenomen. Binnen 1 maand na het ingediende verzoek, krijgt u antwoord op uw verzoek. Afhankelijk van de complexiteit van de verzoeken en het aantal van de verzoeken kan deze termijn indien nodig met 2 maanden worden verlengd.

 

Artikel 6 – Wettelijke verplichtingen

 In geval van schending van enige wet- of regelgeving, waarvan u wordt verdacht en waarvoor de autoriteiten persoonsgegevens nodig hebben die de beheerder heeft verzameld, worden deze aan hen verstrekt na een uitdrukkelijk en gemotiveerd verzoek van die autoriteiten, waarna deze persoonsgegevens mitsdien niet meer onder de bescherming van de bepalingen van deze privacyverklaring vallen.

 

Artikel 7 - Commerciële aanbiedingen

1.   U kunt commerciële aanbiedingen krijgen van Marijezorg. Indien u deze niet (meer) wenst te ontvangen, stuurt u een mail naar het volgende adres: Info@marijezorg.nl.

2.   Uw gegevens worden niet gebruikt door partners van de verantwoordelijke voor commerciële doeleinden. 

 

Artikel 8 - Bewaartermijn gegevens

 De door de beheerder verzamelde gegevens worden gebruikt en bewaard voor de duur zoals deze bij wet is bepaald.

 

 Artikel 9 - Toepasselijk recht

 Op deze voorwaarden is Nederlands Recht van toepassing. De rechtbank van de vestigingsplaats van de beheerder is exclusief bevoegd bij eventuele geschillen omtrent deze voorwaarden, behoudens wanneer hierop een wettelijke uitzondering van toepassing is.

 

 Artikel 10 - Contact

 Voor verzoeken, vragen, productinformatie of meer informatie, kunt u zich richten tot: Marijke Kort, Info@marijezorg.nl, 0610628631.

 

 Deze privacyverklaring is van toepassing sinds 01 juni 2021 tot nader order.